KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

onsdag 30 juli 2014

DEN HÄR MÄNNISKOKROPPEN

Sitter numera dagarna i ända och plugga inför den stundade, mega, super-irriterande & JÄTTE intressanta- anatomitentan! 12e augusti smäller det och då ska jag bara klara det, någonting annat finns inte just nu. Men, mina vänner, de är SÅ mycket lättare sagt än gjort. Det här är verkligen en pers! Inte trodde jag att den här människokroppen bestod av så mycket ord - såhär mycket system och funktioner, visst de är verkligen beundransvärt, ingen tvekan om den saken men de är så svårt - jag har bokstavligen gråtit, drömt och svurit över boken framför mig på 520 tunga sidor på latin, engelska, svenska, celler, vävnader, funktioner, citronsyra-cyklar, njurfunktioner och vise versa. Om två och ett halvt år står jag där - med min examen i handen, just nu  - är de längre dit än någonsin! 

Håll tummarna med mig - DET SKA GÅ. 

PUSS SUNSHINES

Inga kommentarer: