KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

tisdag 23 december 2008

konsten att bara vara..


idag är en sådan dag då ajg bara är, jag går omkring och pysslar med både det ena och det andra, jag har dammat, jag har satt på alla rim på julklappar, jag är läst, jag har suttit vid datorn m.m, men det ät otroligtskönt och bara vara och inte behöva tänka på någonting, vissa ycker julen är jätte jobbig för man stressar upp sig så, det har ajg också gjort men i år känns det som att allting tar sin tid och det får bli hur det blir med saker och ting!
det är nu i åren som man också börjat förstå att julafton är inte bara kalle-anka, jultomten, julklappar osv, det är hela grejen med jul, hela familjen samlats släktingar och man bara umgås och har det bra, det är jul, visst har det jag räknade upp innan en del också men det är framförallt den där umgänges kretsen som gör julen så speciell!
när jag var lite kunde jag gå flera månader och räkna på vad jag ville ha i julklapp och hur många dagar det var kvar till julafton, men i år när mamma frågar mig; vad vil du ha i julklapp?! då fick jag tänka länge innan jag kom på någonting. men när man var liten kom man på en massa saker, detta året önskar jag mig tre saker ungefär, systemkamera, pengar och en morgonrock.. ungefär det, resten utav allting vill jag bara umgås och mysa tillsammans med min familj coh bara vara!

Inga kommentarer: