KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

söndag 19 oktober 2008

första veckan av tre


då var första praktikveckan över, det är den orsaken jag har till att jag inte har skrivit någonting, så ni får kanske reda på någonting mera nu som är mindre eller mera intressant. första grjejen jagmåste ta upp är att när jag går till bussen på morgonen är det en gubbe, eller egentligen är det en man som är på väg mot gubbåldern, kan man säga så? aja. han går efter mig ett tag sedan går han förbi mig vänder sig om tittar på mig och sedan fortsätter gå, han är riktigt läskig faktiskt! men,men. På praoen har jag det väldigt bra .jag trivs. jag får baka,diska, plocka upp grejer, märka grejer och sånna dära saker men det är kul för jag har väldigt roligt folk runt om kring mig hela tiden. Jag måset även plugga, städa och sova ännu lite till. har faktiskt dammat undervåningen men det är mellanvåningen och sedan mitt rum kvar också, mitt rum måste typ storstädat! jag tänkte faktiskt göra det om jag orkar efter som att jag är väldigt trött efter denna veckan. igår var jag hos farmor och farfar näst intill hela dagen, lika mysigt och kul som vanligt! jag och farmor pratade, lagade mat, kollade på TV, pratade lite till och hjälpte farfar att lasta djuren. korna rättare sagt. idag ska jag som ni kanske redan förstått ta det lungt. plocka lite, städa lite, kolla på film/tv, och bara ta det lungt! Nej nu ska jag fortsätta med min städning, det blir nog något mera blogginlägg denna veckan som kommer sen är det lov! whihoo!

Matilda

Inga kommentarer: