KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

fredag 15 juli 2011

SOMMARSÄSONG

NU jäklar har sommarsäsongen på jobbet dragit igång på allvar, fullt ös från morgon till tidig/sen kväll beroende på hur länge jag jobbar eller vi har öppet. igår var största dagen på hela säsogen hitills (också kronprinsessans födelsedag som de alltid blir mycket prat om och firande osv, men som jag totalt glömde igår och även mina kära kollegor & familj, känns som att de inte är så många som bryr sig om de längre, alla fyller ju år?) anyway - så mycket folk var de och även gyklardag så omkring borgen sprang de omkring "jokrar" eller gyklare och skojjade med alla barn, sjöng, lekte och gjorde blommor utav ballonger- tänk när man var så liten och älskade "ballong-blommor", de var länge sedan men ändå så nära. sjuuukt kul att jobba på en sån dag verkligen, mycket människor - alla är mestadels glada och trevliga men framförallt väldigt tacksamma och mycket beröm får vi för maten vi serverar också, hähähä - lite måste man ju skryta!
bör tillägga också att jag - lilltjejen står och gör beställningar om kocken är borta, Mh-mm, rätt ball är jag ändå.. ;)


imorgon och på söndag är de jobb och ledigheten kommer på måndag-tisdag och någon utav dagarna ska jag sätta mig i en segelbåt tillsammans med mammsen och leva livet fullt ut för en timma eller två, life treats me good!


drog en träningsrunda nyss med busfröt till 9 månaders valp, 5 km cykling på hög växel och mycket fart och situps + armhävningar, HIGH FIVE! tänk vad skönt de där lilla kan vara ibland, speciellt är man gör de utomhus på en liten stenig väg, med finaste hunden på jorden med åkrar runt omkring, en skymt utav regnbåge och solen som kikar fram bakom de små molnen, lovley! 
så nu förtjänar jag fredagsmys, vilket jag också ska unna mig!


PUSS SUNSHINES

Inga kommentarer: