KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

torsdag 15 december 2011

MIN JUL

de sensate åren har vi firat julafton i vårt fritidshus i den lilla byn Glivarp, bara en kilometer ifrån Glimingehus - även iår kommer vi göra de!


den 23:e kläs alltid granen som alltid bara har röda kulor i (mammas grej) & efter som att jag har småbröder ställer vi alltid ut tomtegröt, macka + julmust till tomten innan vi går och lägger oss.


julaftonsmorgon börjar med en enorm frukost, lite film som hela familjen ser på & sen förberedelser utav julbordet som äts före kalle anka - enligt mig kan man inte missa kalle anka på julafton, de finns inte med på världskartan - sådär sätter vi oss alltid 5 i tre i soffan för att vara säkra på att verkligen inte missa någonting på detta fantastiska program, efter kalle kommer tomten & julklappar ska delas ut. varje år ställs en stol fram och någon i fmailjen (brukar oftast bli jag) tar fram ett paket åt gången och ger till alla - jajamen, de tar sin lilla stund men de är sjukt mysigt! 
efter de har vi fika-bordet, alltid kakor, godis, glöss etc, lite sånt som hör till & de avslutas alltid med antingen en film, spel eller bara prat kring bordet in på småtimmarna.


snabb genomgång utav min julafton, hur de brukar se ut - i år kommer även mormor och urban ner för att fira med oss & jag slår vad om att de kommer bli en minst lika bra jul iår som förra året! 

Inga kommentarer: