KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

onsdag 13 februari 2013

STRANDADE I STRANDA

okej - nu ska ni få höra vilket sjukt äventyr vi var med om (milt sagt!) på vår resa förra veckan, fina vänner har jag i alla fall, sånna som ser jävligt ljust på vardagen & livet.

halv två rullade bilarna mot Norge, vi trodde att vägen var 45 mil - men ja.. de var 65! och sen så trodde vi eller enligt vissa så visste vi att färjan slutade gå vi halv två - så de var ingen panik vilket gjorde att vi körde bra och ingen hets - MEN när vi kommer till färjan så visade de sig att sista färjan gick en kvart före de att vi kom dit - då var klockan kvart över elva. Efter många telefonsamtal med norrmän & engelskmän - någon måste ju ha båt tänkte vi  - men icke. SÅ vi gjorde en brasa, vissa drack öl & ja, vi väntade helt enkelt. 6 timmar på att färjan skulle komma... Sova i en kall bil - jag rekommenderar de inte! Däremot kan jag nu le lite åt hur roligt vi hade vid brasan där mitt i natten - lite vadstenaminnen.

Hur som helst så kvar över 6 kom färjan (äntligen!), vi kör på - jag har på min höjd sovit max 2 timmar, jag är helt slut tillsammans med alla andra. och vad leder detta till? Jo, att jag glömmer lägga i ettan när jag ska köra av färjan så jag bumpar in i Markus bil bakom.. som tur är så är de inga skador som inte går att fixa lätt & smidigt - men ni förstår hur mitt tålamod bara rann av mig mer och mer..!
Vi kör av, kör upp till stugan där vi har tänkt att "åh, en säng" - MEN de visar sig då att de finns två riktiga sängar, allt annat är skummadrasser... De skulle finnas tre rum i stugan + ett loft - de fanns ett sovrum & två loft - OH HAPPY DAY.
denna fredagen sov vi i-pricip bort efter som att vi alla sovit dåligt under natten och var allmänt slut och som grädde på moset låg nu två stycken sjuka i influensan.
Kvällen bjussade på skidåkning, tack & lov!

Lördagen: Nu snackar vi, vi hade tur med vädret och skidåkningen gjorde alla nöjda - lördagen är den bästa dagen på hela resan. Glada miner och fint väder. Men de är under denna natten som ytligare två blir liggandes i just influensan vilket senare resulterar i att vi på söndagen måste bege oss tidigare en planerat för vi inser själva att resan hem kommer bli lång & jobbig för oss alla, speciellt dom som var sjuka.

Ni förstår min linje "Vi hade i alla fall tur med vädret!" för de hade vi - och vackert var de - & jag njöt men samtidigt - de gick verkligen inte som vi tänkt oss.
Nästa gång ska vi inte förlita oss på folk helt och hållet utan kolla upp information själva - men som sagt - jag har rätt góa vänner, även om jag är besviken!










Inga kommentarer: