KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

torsdag 9 april 2009

FILMINSPELNING

nu vet man hur de är att spela in film, jobbigt, tröttsamt och fruktansvärt kul!
vi ska (jag, Elin och Siri) spela in en film som spanska redovisning istället för att stå där framme och prata för de gör de flesta och de blir rätt tråkigt efter ett tag enligt mig i alla fall...
därför ska vi spela in en film eller vi har idag spelat in en film, ett gott skratt förlänger livet med fem minuter då har jag idag förlängt mitt med många timmar så mycket som vi skrattat.
Vi började på centralstationen, där frågade vi en tjej men icke, tjurig var hon och då fick vi inte ha disken för att hon kunde inte lita på oss, vilket är fullt förstårligt men hon stod ju brevid oss nästintill! hmm... i alla fall så gick vi till resecentrumet istället och såg där att "luckorna" som fanns där var lediga och inte användes längre så jag tog mitt mod till mig, gick upp för trappan och frågade en på Pressbyrån om vi fick komma in, självklart visst inte han men som tur var så var han som hade hand om det eller hur man ska förklara de där och han släppte in oss (stolt)! vi spelade in MÅNGA gånger efter som att Elin hade sådan fruktansvärt rolig gångstil och vi kunde inte hålla oss för skratt + att dörrarna lär varenda gång när hon gick in och ut ungefär: böööh! svår förklaring men i alla fall!
Vår resa gick sedan vidar mot Gran Hotell, där vi aldrig trodde att de skulle funka att komma in bakom disken där men efter som att de gått bra förra gången jag frågade så frågade jag ännu en gång och turen var på vår sida! hon tyckte att de lät så kul så självklart fick vi göra de! allting gick bra fast även här var de mycket skratt och omtagningar.
Efter Grand var de en scen som var ute, kallt var de och hungriga började vi bli också men vi körde på och denna gången inte lika mycket omtagningar!
Resan fortsatte mot Djurparken där vi skulle filma, där fick vi dock inte gå bakom disken men däremot släppte hon in oss utan att vi fick betala någonting! (150 kr per person). så vi traska in och ställde oss för att filma och då händer yttligare en sak:
elin: matilda vad har du på t-shirten?
matilda: vadå?
elin: ja där, (pekar)
matilda: åh, de är en fågel som skitit på mig!
elin och siri: gapskratt!
midre kul för mig men för de andra var de kul och jag skrattade ganska bra jag också!
efter djurparken var de till en bro där vi skulle filma att vi kom av flygplanet, inte lika svåra repliker, obsarvera att allting av detta är på spanska!, så de gick fort!
sedan var de tillbaka till stan igen och byta om och sedan bar de av till restaurangen La Copita, en spansk sådan vilket passade bra + att vi fått han som äger stället att prata replikerna med oss och han är ifrån spaninen så de var bara positivt!
där åt vi sedan och skildes där efter åt och då hade vi bara en scen kvar, skönt!
en hel dag med filminspelning, nu har man testat att spela in film och de är jobbigare än vad man tror, helt otroligt att de människorna som gör de orkar med, visst de har skäkert mer tid på oss och så men ändå. allt detta jumla slit för en film som ändå bara varar några minuter! fast kul hade vi och skratten, ja vad säger man, hahaha!

overandout filminspelning

Inga kommentarer: