KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

lördag 4 februari 2012

OPEN WATER DIVER

som rubriken heter få vi genom skolan ta dykcertifikatet Open-Water-Diver (OWP) genom dyk organisationen PADI, vilka är riktigt bra! om jag skulle rekommendera några dykcenter eller kurser så är de PADI, de kan sin sak helt enkelt och är stora över hela världen. Efter som att vi tar de genom skolan behöver vi inte betala någonting, de vi behöver gör är att klara av allting och att sköta oss - lärarna har sten koll på oss!


med detta certifikat får vi dyka på 18 m, inte längre! men hallå - 18 meter känner jag att man kan se rätt mycket på. koraller och barriärrev är inte på så djupt vatten. 


anledningen till att jag tar dykcertet är för att jag hela livet älskat vatten - att bada, simma och framförallt snorkling. Mamma har samma dykcert (om inte mer?) minns inte riktigt så även hon har haft en del inverkan.  


Den stora drömmen? Stora Barriärrevet, utan tvekan. och de ska bli sanning, inom en snar framtid. när tid, pengar och sällskap finns - då ska jag packa min väska och jag ska dyka och uppleva de häftigaste utav naturen resurser, under vatten.


LIVING IN A DREAM!

Inga kommentarer: