KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

måndag 29 augusti 2011

FÖRSTA GÅNGEN...

igår när Nilla precis skulle gå sa hon: "när du går hör och filosoferar över livet själv sen så kan du ju tänka på hur de var första gången du kom till Vadstena..." and I did it!
  första gången jag kom till Vadstena var exakt två år sen och jag minns så himla väl när mamma och pappa lämnade mig i mitt dåvarande rum på internatet Bryggan - jag kommer ihåg hur fruktansvärt rädd och osäker var och tänkte flera gånger under kvällen "vad har jag gett mig in på?" men bara några timmar efteråt ändrades allt och jag insåg & såg framför mig tre grymma år tillsammans med alla de människor som vi var den första kvällen i ett utav rummen på internatet, de var/är vad jag nu kallar lycka! 
nu såhär två år senare kan jag inte se framför mig att jag om tio månader skuttar runt i en vit klänning och en studentmössa - de finns inte. Vadstena är som en del av hela mig, mitt andra hem och min andra familj som alltid finns där i alla väder och alla ställen - hela tiden! 


älskade vadstena - detta sista året ska bli ett perfekt avslut på en perfekt gymnasietid! 


igår anlände vi till vadstena med en full bil & nu är lägenheten nääästan klar, lite små detaljer bara sen är de jättefin och jag stortrivs redan. Nilla kom förbi och de diskuterades sommar, vi promenerade längs vättern, träffade våra fina killar i klassen och drack te. nu ska jag vänta på Lina och Markus och ikväll ska jag på möte på korpen, herregud, jag har redan fullt upp och skolan har inte ens börjat än, bra tjejen - you rock!


HEJPA SUNSHINES


Inga kommentarer: