KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

fredag 26 augusti 2011

FRIDAY MORNING

sitter på pappas jobb och väntar på att klockan ska ticka mot avgång för tåget. byte i Malmö och Alvestad. Igår när jag ska ringa till SJ möts jag av chock: 


Jag: Jag skulle vilja ha en sista-minuten imorgon!
SJ: Okej, vilken tid?
Jag: morgonen från 8 tiden, om de finns?
SJ: Ja, vi har en resa som kostar 589 kr och en som kostar 467 kr, låter de bra?
Jag: för en sista-minuten???!
SJ: Ja, men du förstår att de kostar att åka tåg!
Jag: EH, ja - men inte 589 kr för en sista minuten de måste ju finnas något billigare alternativ?
SJ: (tveksam) Jo vi har en resa för 250...


Jamenar hallå? dom kan ju inte ta orginalpriser på sista minuten, herregud! I övrigt var hon jag pratade med otroligt trevlig för att vara "telefonist" om ni förstår vad jag menar!
runt tre tiden är jag framme i Borås & ska glida runt i hemmastaden ett par dagar innan vi laddar om för ett nytt fantastiskt år i Vadstena - NF09, vadstenagymnasiets stolthet!


PUSS 

Inga kommentarer: