KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

tisdag 16 oktober 2012

COASTLINE JOURNEY - MISHKA

morning sunshines! 
har tre sovande hundar brevid mig och fetast turismboken framför mig - fast faktum är att jag faktiskt läst klart de kapitlena jag ska ha gjort tills idag nu, perfekt. OCH tro de eller ej men jag börjar tycka om boken mer och mer, den är verkligen "pain in the ass" med tusen ord, krånlig engelska och mycket hopp fram och tillbaka, vet inte hur många gånger per kapitel som jag läser just orden "however", haha! 

vad de egentligen handlar om denna kursen är hur turismen utvecklats, hur får vi människor till våra destiantioner och hur anpassar vi destinationerna på bästa sätt utifrån turisterna som besöker. Samtidigt som den tar upp hur man kan utveckla destinationen i fråga, vad krävs och vad är egentligen de bästa förutsättningarna. Att vi då är placerade i Åre är rätt optimalt, kan inte komma på något bättre ställe som har utvecklats SJUKT mycket under bara några år. De är ju som sagt Sveriges eget alperna. 

Nu ska jag gå ut en kort sväng med mina tre sovande djur innan jag placerar huvudet mot kunden, kroppen under filten, tet i handen & film på tv:n igen, jag kan vara Sveriges sämsta på att vara sjuk, de är verkligen inte min grej. Jag blir så rastlös! hahaha, verkligen ett i-landsproblem, minns när man var liten och istället ville vara sjuk och gå hemma en dag och mysa antingen själv eller med mamma, kan ju inte påstå att de är så nu för tiden.. ;) 

LATER SUNSHINES


Inga kommentarer: