KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

onsdag 17 oktober 2012

SOLDATER

Godmorgon! Började dagen med att sätta mig i soffan med frukost och slö kollade på tv, kom in på ett program som handlade om före-detta soldater som på något sätt blivit skadade under sin utomlandstjänst - men denna expedition som de genomförde gick ut på att ta sig till nordpolen - på skidor, detta tog dem 13 dagar. de var helt sjukt imponerande & plötsligt kände jag att off-pisten i vinter med vännerna och pojkvännen kommer inte vara några problem trotts knäskada, jag kanske inte klarar av lika mycket eller lika länge. men om dom soldaterna - med dom skadorna klarar av att korsa antarktis så klarar jag av min skidåkning, med träning & rätt inställning. Dagen motivation helt enkelt! 

ska nu sätta igång med ett kapitel i boken inför tentan, har imorgon träff med tjejerna på Åre bargeri och över kaffe ska vi diskutera och resonera kring vad sjutton de är vi läser egentligen, haha! tror att tentan kommer gå bra - även där med rätt inställning och tillräckligt mycket förberedelser, precis som trean på gymnasiet fast aningen mer avancerat ;)

LATER SUNSHINES

 HÄR är länken till programmet, helt klart värt att se! 

Inga kommentarer: