KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

onsdag 18 september 2013

EN TIDIG ONSDAGSMORGON

imorse ringde min klocka 06:00 - jag sneglade ut genom fönstret och tänkte "nej, helt ärligt!?" när jag såg att termometern stod på +5 grader, spöregn & dimma... MEN väl på jobbet klockan 7 hade de blivit hela +7 grader och inget regn vilket de inte heller var under de timmarna som vi paddlade med glada narkosläkare! (jag tror att de är samma gäng som jag ska servera imorgon på Holiday faktiskt, lite komiskt) 
Hur-som så paddlade vi idag och tittade på bäverboet och sedan vidare mot tegeforsen (vi snackar en mil...) och sen tillbaka. Men de är förbannat kul ska ni veta! Roligt folk, härligt jobb och trotts att vädret kanske inte var lika strålande som i fredags så var de ändå rätt gött.

När jag väl kom hem tog jag en snabb varm dusch - gick till Mobila Förskolan & står nu även där som vikarie, vilket de var i stort behov utav så de var väldigt tacksamma för att jag dök upp. Ska egentligen tacka min kollega Linda för detta tror jag, haha! :) Käka, sov en stund & har nu rensat igenom lägenheten, ni vet - ställt iordning i skafferiet (som är vårt ända skåp...!), tagit mig ann garderoben & fixat med viktiga papper.

Om en timma kommer grabben hem och då ska vi handla vilket betyder att jag bör göra någon form av inköpslista ;) typ nu! 

Imorgon ska jag på återbesök hos ortopeden och få lite besked i om hur vi nu ska gå tillväga, de står lixom inte helt rätt till där inne eller i benet rättare sagt men de verkar som att dessa läkare förstått det och att de ska hjälpa mig på allra bästa sätt! Efter det är de kvällsjobb på Holiday.

I helgen ska jag jaga älg med morfar - bangbang

Ahjuste.. jag är inte speciellt uttråkad längre, faktum är att jag nästan vill ha tillbaka mina "göra ingenting" dagar vissa dagar nu för tiden - de är gött att vara ung!!!

LATER SUNSHINES

Inga kommentarer: