KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

onsdag 2 november 2011

ÄLGJAKT & FJÄLLUFT

har spenderat fyra dagar i fjällen och typ bara njutit utav livet & de har varit så GRYMT!
jagade älg för andra gången i mitt liv och detta år såg vi 4 st!! men kunde inte skjuta då de var för mycket snår och buskar ivägen, men de är stora djur de där älgarna. & morfar vart riktigt irriterad på att de inte gick som han ville,  tror ärligt talat jag har sveriges fränaste morfar som är 67 bast, jagar, cyklar både siljan & storsjön runt, kör snöskoter som en galning och tar verkligen till vara på varenda minut utav livet, cred till den människan!


jag har även gjort säsongens första snögubbe, kastat första snöbollen OCH gjort första snöänglen, anade att livet hade en mening när jag stod där på fjället, bakom mig var åre-skutan och framför mig skymtade sylarnas toppar, jag trivs som handen i handsken där uppe, minst sagt!































efter 16 timmars resa är ju nu i Ystad igen & efter en lång dusch, gos med min fina ztella och slö framför tv:n är jag mer människa igen & ska snart bege mig mot stan för att ta kort till körkortet och sen vidare till sjukhuset & sen hem och slöa ännu mera & berätta mer för er om klassfesten och världens fränaste praktik!
HIGH FIVE


HEJPA 

Inga kommentarer: