KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

fredag 18 november 2011

EN AV ALLA ANDRA

idag på FFF kursen (fritid för funktionshindrade) kom en man med funktionsdnedsättningen CP och pratad och jäklar vilken människan! han har körkort&bil, egen lägenhet, ingen hjälp till någonting han gör allting i hemmet och runt omkring själv - snacka om en människa med livsglädje trotts jobbiga stunder i livet. helt otroligt! någonting som han sa som verkligen jag fastnade för var "jag är en människa, precis som alla andra, och jag bestämmer hur mitt liv ska vara ingen annan - de som finns runt omkring hjälper dig bara på traven men de är du som bestämmer vägarna och besluten, ingen annan" kan de bli mer sanning i de? tror faktiskt inte de. Otroligt bra! 



ikväll ska vi ut och rida på kursen naturridning, de ska bli så skönt att få komma ut en sväng längre en bara en dag, njuta i skogen, på nordsvenskar (hästen) & med några utav världens finaste människor. känner att livet känns otroligt mycket lättare vissa dagar än de andra - de är antagligen därför man tar sig igenom de lite tuffare dagarna, för man vet att de bara blir bättre!


nämnde förrästen inte igår att jag och Ina drog världens träning på korpen, först spinning och sen cirkel, YIHA! snacka om att man var slut efteråt - men än så länge ingen vidare träningsverk, men jag känner att den är på väg & ska jag vara ärlig så gillar jag träningsvärken, de är den som visar att man gjort någonting!


PACKNING, HEJPA SUNSHINES

Inga kommentarer: