KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

måndag 12 september 2011

MITT PROJEKTARBETE

juste, tredje året - PA, 100p! & herre min gud vad mycket jobb de är med de. allt ifrån loggböcker, planering till uppsats osv. men efter som att man har fått välja ett ämne som man är intresserad utav går det rätt lätt framåt och de är faktiskt rätt okej att jobba med de!
sååååå vad gör jag? JO, jag ska besöka lekterapi på Drottning Silvias barnsjukhus i Göteborg. Där kommer jag att möta barn med lungiflamation-cancer (hemskt men sant..) samt syskon till sjuka barn. Tillsammans med personalens hjälp ska jag göra olika aktiviteter/lekar tillsammans med barnen! 
Varför? Dels för att jag tycker de är otorligt roligt att se barn le och känna att man faktiskt just precis gjorde någon nytta. Med hjälp utav intervjuer och aktiviteter ska jag ta reda på "hur lek kan påverka barns inställning" - självklart ska jag avgränsa detta efter som att de är otroligt lång fråga och de skulle ta alldeles för lång tid att skriva ihop en uppsats på det, men tanken är sån iallafall. Jamenar, för en del barn kanske de bara räcker med att prata med någon annan en sjukhuspersonal men för andra kanske livet blir lättare genom att baka eller måla, hänger ni med?
Jag ser faktiskt fram emot att se hur de artar sig och vad jag kommer fram till!


nu hoppar vi snabbt till helgen då jag var hos farmor & farfar! Hjälpte till att dra upp morötter, bönor, potatis, gosade med föl, träffade en suuuupersöt hundvalp, spelade kort med två utav mina småsyskon (på pappas sida) och gick promenader ute på landet, mint sagt avslappnande & vilka underbara farföräldrar jag har, fantastiska!


vad är det mer denna veckan - JO EN STOR JÄKLA INSPAAAAARK! 
äääääääntligen är de våran tur att sätta in nollorna på skolan, hähähä
snart ska vi fixa tröjorna och en dra oss mot skolan där vi ska skrika "elitanfall" som aldrig förr, awsome!


HEJPA SUNSHINES

Inga kommentarer: