KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

söndag 2 oktober 2011

LUGN HELG

haft värdens slöaste helg med kortspel, strandpromenader & fantastiskt god mat på hemmaplan med besök utav morfar, så värt! 
imorgon taggar vi överlevnad - och vad är nu då detta? 
JO, ska imorgon ut i skogen i 48 h + lite till och "överleva". ingen mat, ingen ved, inget "uppsatt" vindskydd, inga sovsäckar, inga liggunderlag: ingenting mer än de vi har på oss + en överlevnads ask med personliga saker som vi behöver. i min kommer jag stoppa dextrosol bla. då mitt blodsocker ibland lever sitt egna lilla liv.. anyway. vi kommer gå en mil cirkus för att vara uttröttade då vi kommer fram till den plats vi ska vara vid. Vi har (som ni läst) haft lektioner om vad man kan äta i skogen, hur man får tag på de, hur vi ska bygga läger osv. för att vara förberedda ordentligt. Detta ingår i kursen SRÖ (säkerhet, räddning, överlevnad) och jag vet inte riktigt hur de kommer gå - men jag tror att om man ger sig fasen på att klara de så gör man de, mycket är psykiskt!


nu sitter jag på alvesta station och väntar på tåget. haft en jäkla resande dag med mycket väntetider, förseningar, olyckor, byten, osv. men jag försöker fördriva tiden på bästa sätt :)


HEJPA SUNSINES

Inga kommentarer: