KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

lördag 24 januari 2009

konsten att baka..




igår var de skolan och fredag, som var fredagen väldigt skön som vanligt, som jag skrev i mitt förra inlägg tycker jag mycket om just fredagarna.
idag blev jag väkt vid halv tio av min bror som sa att de var frukost och jag gick ner till resten av familjen, mysigt!
efter frukosten tog jag en snabb dusch och fixade till mig ytterst lite sedan tog jag med mig Martin och hunden till ICA för att köpa jäst och godis. Mina småbröder är väldigt sköna med sina samtalsämnen osv, men vi kom hem tillslut, då var de tänkt att jag och max skulle baka bullar och chokladmuffins, men jag fick ingen respons för de så jag bakade själv och när jag var färdig med de kom mamma och kristian hem efter en rund tur på stan då satte jag på Wallander, "Hemligheten" och la mig i soffan, somnade nästam på direkten och väktes av mamma att de var mat, satt och pratde en stund med övriga i familjen och jag och mamma tog oss en kopp kaffe och kollade på musik och mopeder och pratade! nu har jag spelat eller sjungt sinstar med syskonen och sligger nu i min säng och kollar på bilder ifrån stockholm i sommras och gräftåvallen! idag är de körslaget på tv4 som gäller, enligt mig vinner nu Borås kören, idag åker Hanna ut och till final går Erik och Magnus och Magnus vinner!
imorgon är de NO plugg som gäller och annat mys med familjen.
Matilda

Inga kommentarer: