KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

torsdag 29 januari 2009

konsten att börja nedräkningen...

Då är de endast 6 skoladagar kvar tills de härliga spotrlovet börjar, hur skönt ska inte de bli!
skolan har inte hållt på längre än ca. 3 veckor men de känns som evighter på tre veckor har vi haft en massa prov, en massa läxor och på tre veckor har jag haft ont men ändå gjort så gott jag kunnat och jag har lyckats riktigt bra och är stolt över de insatser jag gjort trots mina små förhinder på vägen och misslyckande på prov eller läxförhör, även den bäste kan misslyckas någon dag.
Sportlovet för mig brukar normaltvis vara rätt mycket skidåkning i backen i Ulrichehamn eller Gräftåvallen, förr var de mycket skidtävlingar eller liknande, detta sportlov kommer tyvärr inte bli någon skidåkning alls för min del vilket jag tycker är riktigt trisst men jag vill bli så bra som möjligt nu innan sommaren och gymnasiet osv. De står även bröllop på listan över mitt sportlov, 15 dagar kvar tills Matilda Benjaminsson Lindgren blir Matilda Ördell Lindgren

Skolan idag började med Matte där vi gick igenom läxan som nästan ingen hade förstått, nu gör alla de som tur är!
20 minuters rast sen var de NO prov om Ljuset och ögat, de gick nog riktigt bra skulle jag kunna täka mig, de kändes så i alla fall och jag svarade så gott jag kunde!
Efter de var de spanska, den var en rätt bra lektion ändå fast på torsdagar är man riktigt hungrig efter NO:n och krafterna är ganska dåliga men de funkar!
Lunchen, tomatsoppa!
Svenskan gick vi igenom Nationellaproven igen fast denna gången för läsförståelsen som äger rum på tisdag coh uppsatsten på torsdag sen är allting i svenskan avklarat, skön känsla!
Hade efter detta elevensval, jag brukar ha engelska men böckerna var hemma och Linda, engelska läraren, var på kurs så de fick bli matte istället, nu är läxan tills på onsdag klar och diagnosen inlämnad!

Åkte hem med bussen och satte mig för att kolla lite på TV, ingen lång stund för efter de började min dammning av huset och mitt rum är nu mycket renare än innan, bara dammsugningen kvar nu sen är allting riktigt rent och snyggt här uppe och jag kan bara mysa i helgen med tända ljus och en bra bok eller film. Lotta ska eventuellt komma hit och kolla på film och bara mysa!

TV:n och tvätten väntar!
My life in word´s?
well, live your dreas or die with then // Matilda

1 kommentar:

Anonym sa...

LOtta kommer att sakna sin Matilda Benjaminsson ;/ hahah ;P
Klart att vi kommer att looka på film ;)