KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

söndag 18 januari 2009

konsten att inse att de är söndag...

på något sätt "förstör" söndagar veckan, de är alltid de långsamaste dgarna och de går otroligt segt och skolan börjar dagen efter...allmänt tråkig och meningslös dag egentligen..Bio trippen igår med Lotta var mycket lyckad, filmn var under förväntan, kanske hoppat på lite bätre och roligare men den var verkligen klart godkänd av oss båda två, tack för den roliga kvällen Lotta!
där emot har denna dagen vart väldigt lyckad, började med att jag vaknade eller blev väckt av mina kära bröder coh gick ner och åt frukost med hela familjen, extra mycsigt var det när de snöade utanför och ljusen var tända på bordet,det borde vara så hela tiden! efter frukosten tog jag mig en dusch och klädde på mig ett par mjukisbyxor bara, skönt och bara gå om kring i sånna kläder när man är hemma, städade yttligare på mitt rum och även lite damning, tog sedan en promenad med min bror och hunden! mysigt var det med snön och min lillebror som gick och pratade om allting och höll mig i handen,!
Senare åkte jag till Sofia, hon mådde inget vidare ida men ag piggade upp henne och vi hade kul och mysigt ändå, kollade lite på film, satt lite vid datan, pratade som vanligt om allting, drack te och åt skorpor, tiden bara rann iväg!
Nästa helg eller helgen som kommer rättare sagt blir det filmkväll med roligt sälskap förhoppningsvis!
imorgon är de skolan som gäller men jag börjar halv elva vilket är ganska skönt!
Nej nu väntar boken..
//Matilda

Inga kommentarer: