KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

tisdag 27 januari 2009

konsten att ta en tupplur

skolan idag var riktigt jobbig, jag var trött och allmänt sur, orkade nästan ingenting, vaknade på fel sida helt enkelt.

skoldagen var inte så lång idag i alla fall, vilket var ganska tur med tanke på mitt humör. började med 35 minuters svenska har börjat med de muntliga nationella proven där, ganska lätt ändå tycker jag, hade inte räknat med de!
efter de var de engelska, den gick riktigt långsamt!
vi ska sätta ihop ett "tal", framförande skulle jag kalla de... jag ska prata om varför hunden är människans bästa vänn och de ska vara på cirkus 3 minuter långt, lätt tänker ni men de är inte så lätt för vi måste ha med vissa fraser osv. Lotta hade gjort de på sin engelska också då hade de fått välja ett aktuellt ämne och inte gått efter boken som vi gjorde, hade vart mycket lättare!
efter engelskan kom slöjden, den gick där emot mycket fortare, började på mina shorts idag också, de kan nog bli bra i slutändan!

friluftsdag hade vi idag, jag skulle spelat badminton med jag fick inte de för mamma med tanke på knät och så, jag gick därför till min klassföreståndare Jessika och vi bestämmde att jag skulle ta mig en promenad och sedan hjälpa til på innebandyuneringen som hon och några andra lärare höll i! Jag gick en ganska bra bit i bra tempo! Fick sluta en timme tidaigar också, SKÖNT!
Gick ner till busstorget och tog bussen hem, mormor och Urban var hemma med Martin och Max så maten var färdig och serverad när man kom hem riktigt lyxigt men så måste de vara ibland.
Jag var så himla trött när jag kom hem så jag la mig i soffan och somande nästan på momangen vaknade 1,5 timmer efteråt av att mormor sa att de var fika, tog en bulle och drack en kopp kaffe. Lotta ringde och 1 timme efter åt hade jag hunnit med både att plugga lite och sätta mig i bilen för att ta en lång promenad med henne! lika mycket pratt, skratt och allvar som vanligt!

Imorgon är de utvecklingssamtal och träning på StudioAktiv som gäller, riktigt skönt att träna och ledarna (alltså de som håller i passen) är riktigt sköna och puschar och pratar med oss som tränar och kämpar, vilket gör att man ger allt och är riktigt härligt mör och trött i kroppen men ändå pigg när man går därifrån!

Nej nu är de dax att sova // Matilda

Inga kommentarer: