KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

onsdag 28 januari 2009

konsten att öva inför ett NO prov...

No prov imorgon, nationellaproven i svenska har börjat och läxor i drivor! jag tror de kallas att gå sista året på Daltopskolan.

Dagen idag har vart ganska lugn och skön men också jobbig på sätt och vis. Började med en 40 minuters samling där vi pratade om vår klassresa till Köpenhamn och våra klasströjor, äntligen börjar vi få några idéer inom klassen!
Efter samlingen hade vi 80 minuters SO, den är rätt seg den lektionen men idag skulle allting vara inlämnat och färdigt om de vi skrivit på våra områden och vi fick läsa om de andra områderna som vi under debatten ska trycka ner, de finns som jag nämnt innan: liberaler, kommunister, konservatister och nazister...
Efter SO:n var de språk i mitt fall spanska, den rullar på nu.. inte lika rolig som i sjuan och halva åttan men ändå!
Lunchen idag var mindre god om jag får säga så... men man ska inte klaga vi får i alla fall mat!
Svenskan gick fort och vi fortsatte med nationella, jag börjar komma in i de nu och kanske har chans till att få VG just på denna biten, vad jag tycker personligen i alla fall! 
Matten var detso jobbigare eller inte jobbig men den r väldigt svår just nu tycker jag.. men jag gör så gott jag kan. Sista lektionen var engelska, inte mitt favoritämne men de gick precis som alla andra onsdagar!

Jag gick efter skolan till mormor för att äta vid halv fyra kom mamma och lämnade Max och jag och hon gick ner till skolan där utvecklingssamtalet skulle äga rum gick bra kändes skönt!
Tog sedan bussen hem för att gå ut en liten sväng med Hugo (hunden)  och  sedan satte jag mig för att öva inför NO provet i morgon, jag är säkrare på detta än på örat, de är ögat nu alltså, känns bra över jag lite till så blir de nog riktigt bra resultat i morgon!

Nej nu väntar hunden på en längre runda!
with love// Matilda

Inga kommentarer: