KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

måndag 29 november 2010

MONDAY-MORNING

har varit uppe sen nio och skickat iväg mejl till lite alla möjliga personer + skickat in min psykologi, underbart att den är borta ifrån högen.. nu är det bara 6 olika synsätt kvar - men det är ju rätt intressant så de ska nog inte vara några problem!

snön ligger som ett vitt täcke på marken och när jag tittade ut genom fönstret imorse möttes jag av ett kristall-liknande sken då snön reflekterades ifrån solen som kom fram bakom hustaken på andra sidan vägen. det är ju nu jag bara vill slänga på mig vinterkläder, ta tag i kameran och gå ut och göra någonting som jag tycker om, men när jag väl kommer ut - så finns det ingen insperation, inga ideér, ingenting! ska därför skicka iväg ett sms till en god vänn till familjen som är fotograf för att be om tips och ideér, han brukar vara grym på sådant!

idag har vi tre timmars psykosocialt och idag kommer det en till oss för att prata om anorexi, det ska bli riktigt roligt att lyssna på.. Hon själv har varit "fast" i det vilket gör att det förhoppningsvis blir mer personligt och mer roligt samt läringsrikt att lyssna på.

satt igår och kollade på en utav vänners bilder ifrån fjällen där hon varit i 4 dagar, ser inte nådigt underbart ut och snacka om att jag längtar. veckorna 7-10 befinner jag mig i Jämtland, en vecka hos morfar och tre på praktik i Huså tillsammans med min sambo. skidåkning, gruvan, skoteråkning, har vi tur får vi även komma över till Åres skidbackar - har jag nämnt detta innan? ni får iallafall höra det igen nu. Mm-hmm , ge mig februari nu!
eller januari räcker, 3 riktigt skiddagar för introkurs till skidlärare i Idre med NF-gänget redan andra veckan efter ett jullov som gäääääärna hade fått komma nu på stört, jag är skoltrött - något så fruktansvärt. men det gäller att bita ihop, sikta framåt och köra 110% hela vägen även om det tar emot som bara den vissa gånger.
"se det inte som ett krav, se det som en förutsättning!"

PUSS&KRAM SUNSHINES




Inga kommentarer: