KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

onsdag 8 december 2010

2010-08-12

om en vecka är de jullov & hälften är gjord.
jullovet är meeer än välkommert, skoltröttheten kryper sig på, jag längtar efter flera veckors mys på hemmplan med familjen, släkten, vänner och bara vara för några veckor - koppla av och hitta ny energi, just nu är det som en ballong med ett liiitet hål där luften hittar en väg och de pyser sakta men säkert ut...
hälften gjord, alltså bara hälften kvar... känns ju rätt fint att ta studenten och inse att "jag klarade det" att vara ett år yngre än alla andra i årskursen har inte varit lätt och att flytta hemmifrån som 15-åring var ju otroligt, häftigt och spännande men att stå på egna ben insåg man att man inte gjort - inte på samma sätt iallafall.
& att lämna gänget här... man säger "vi måste höras - vi måste ses" men de är absolut ingenting som måååste hända eller som kommer att ske. men en sak är säker - jag kommer aldrig glömma eller förtränga mina tre år i vadstena.

ska idag köra (förhoppningsvis) ett CORE-pass, om jag hinner - jag vill inte stressa i mig maten.. annars bara ett vanligt pass på gymmet med mycket ben & kondition. träningen får mig att blåsa upp ballongen lite vilket gör att de kanske blir mer effektivt plugg. mamma ringe ortopeden idag om knäskydd, ett rejält så att allting inuti håller iår med all skidåkning, klättring, vandringar osv. utbildningen kräver. ett utav svaren hon får är:
"vi delar inte ut specialutformade knäskydd bara sådär hippsomhapp" jasså? men hur många ringer och frågar efter ett knäskydd i järn..? hon ska prata med en läkare på fredag så de ordnar sig säkert men ändå... gosh!

igår la datorn av.. mindre kul med tanke på att alla skolarbeten är på datorn och jag såg framför mig hur allt försvann och jag fick börja om, men Tommy har fixat det & allting är sparat och precis som de ska vara- tacka gudarna!

om två dagar hämtar vi våran bebis - Ztella. åh, då har jag två gullepluttar att gosa och leka med när jag är hemma på lovet. & den 17:e åker jag till farmor för julmys, hon är för skön
"du måste komma nu så jag få se dig, prata med dig och så att jag får äta tacos!"
älskade farmor &farfar!

HEJPA SUNSHINES

Inga kommentarer: