KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

söndag 26 december 2010

JUST A DREAM - NELLY

åhhh, jag har suttit och kollat på olika späckhuggarsafari inför projektarbetet i trean som ska vara "bevarandet av späckhuggare" - typ så. & har hittat drömmen, snorkla med dem - i det fria. GOSH, jag var i taket ett tag. som jag ska spara, bara det kostade 2020 spänn, inte så farligt men jag har inte den blekaste utav hur mycket skolan sponsrar och då är ju inte boende eller resa dit&hem inräknat, men snacka om att drömmen skulle gå som bara den i uppfyllese, den som levt & lever kvar i mig sen jag var 4 år och såg "rädda willy" filmerna för första gångerna, i love them! sinnesjukt, jag ska-jag ska-jag ska.


har idag varit i Ystad och myst, införskaffat mig nya strumpor efter som att de på något mystiskt sätt alltid försvinner i tvätten- hahah! fikade på "helsa på" & fick en kanon god stor kopp te för ett riktigt bra pris + att allting på cafét är krav-odlat, inte illa!

ska snart krypa under täcket och läsa sidor i boken som jag fastnat enormt för.
"ursäkta att man vill bli lite älskad!", vissa delar i boken känner man igen sig något enormt i och kan skratta åt & andra delar är lite djupare och någonting att fundera på. jag gillare!
de är Johanna Thydell som är författare - även hon som skrivit böckerna kring "i taket lyser stjärnorna" vilka är fantastiska dem också & filmen ska vi inte prata om, riktigt rörande!

på tisdag ska jag & mamma på nya narnia & på onsdag går tåget mot Norrköping och min fina tjej som jag ska fira nyår hos, livet leker och rullar.

HEJPA SUNSHINES

Inga kommentarer: