KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

onsdag 28 november 2012

SAMERNA I VÅLÅDALEN

min skoldag bestod idag av att sitta i en kåta, dricka kaffe, framför en öppen eld & lyssna på samen Reinar som berättade om samebyn, renskötsel och samer i allmänhet - lagom avancerat helt enkelt!
kom hem, gav min idag otroligt vilda Hilda mat, åt lite själv och gav mig ut på en löprunda, benen bokstavligen skrek efter min intervall träning igår med sanslöst mycket benböj och utfall men runt tog jag mig och skönt är de nu i efter hand måste jag ju villigt erkänna!

ska ta en dusch och sen gå till ica för att köpa de sista som saknas med mina kuponger (mer kuponger åt folket!) & ikväll ska ni få lite "insatweek" bilder, den ni - inte ofta men tror de ska bli liten form av tradition trotts allt. 

ikväll är en lugn kväll, kanske lite spel hos Lina & Markus, i övrigt mycket mys i sängen. 
lilltjejen tycker just nu att de är lite jobbigt att bo 115 mil hemifrån, men snart ska jag krama min fina familj igen. 25 dagar kvar, sen så - eller hur mamma? 

LATER SUNSHINES

Inga kommentarer: