KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

fredag 22 november 2013

BAKDAG

Jag älskar mitt nya kök! Just nu står bulldegen på jäsning och kolakakorna ska svalna, i det förra "köket" kunde man knappt baka en sockerkaka utan att det var fullständigt kaos överallt. Åh! Det är så kul och jag ser så mycket fram emot jul när jag står här och pysslar. Jag ska göra allt möjligt gott. Både tilltugg och sockersött. Jag ska nog även poientera att jag är en fantasiskt gotters och att mitt älskade nf09 i Vadstena ofta hängde hemma hos mig för att få kakor, bullar eller annat och ansåg stort att jag skulle starta ett café, jag är helt enkelt känd som bagare! 

Ni hittar mina recept på kolakakor och bullar: KOLA & BULLAR!
Jag fyller idag mina bullar med kanel, vanilj samt kardemumma. Ni kan ju gissa vem som blir poppis när grabben kommer hem ;) Imorgon tänkte jag dessutom överraska honom med nybakade scones till mysfrukost efter min träningsrunda, det ni! 

PUSS

//I totally love my new kitchen! Right now my cinnamon buns dough is waiting and my carmel cakes are going to cool before I lay them in to the fridge. In my last kitchen you almost couldn't bake a sugar cake without chaos. Oh! I am really looking forward to Christmas - I can do so wonderful and great cakes and tapas. I many should tell you that I'am a cake monster, at high school everyone was at my place to get something sweet or good food. I'am known for this. 

You will find my recipes for everything: HERE and HERE!

LOVE! 

Inga kommentarer: