KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

tisdag 19 november 2013

DET DÄR MED SAMBOLIV

Har funderat under kvällen - jag gillar ändå sambolivet. Man kommer hem, käkar, tränar och landar tillslut i soffan. Idag satte jag mig i fåtöljen, tända ljus, en filt och min bok medan Lauri satt i soffan pluggade lite och spelade sen tv-spel, jag tycker om det. Mysigt! Och kärlek. Mängder och åter mängder av kärlek. Jag hoppas att alla - någon gång i livet ska få ta del av det som växer mellan två människor, jag tycker verkligen att det är fantastiskt. Vare sig de är mellan pojkvännen eller bästa vännen - det är fortfarande något alldeles speciellt med att bo tillsammans, dela vardagen. 

Nej, nu ska jag sluta med detta djupa - te & film väntar.

//Been thinking about this evening - I still like cohabitation life. You comes home, jaw, train and lands finally in the couch. Today I sat in the armchair, lit candles, a blanket and my book while Lauri sat on the sofa studying a bit and then played video games, I like it. Cosy! And love. Lots and lots of love again. I hope that everyone - at some point in life, to take part of it that grows between two people, I really think it's fantastic. Whether they are from the boyfriend or best friend - it's still something special about living together, sharing everyday life.

No, now I'll stop with this deep - tea & movie waiting.

Inga kommentarer: