KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

söndag 24 november 2013

ETT STYCKE BLODPROPP OCH SPRICKA KOMMER LASTAT..

Oj, vilken dag det blev igår. Har känt av att det gjort fruktansvärt ont i mitt ben/knä de senaste dagarna men tänkt att det beror säker på överansträngning som alltid annars, men ändå var det något som inte riktigt kändes de samma. Igår åkte jag därför till jourläkaren här i Åre som skickade mig vidare med två röntgen remisser till Östersund. Jippi tänkte jag - nu ska de bara fastställa en överansträngning och så idiot-förklaras jag över att jag klagar ännu en gång. Men nej, så var inte fallet. Istället hittas två små blodproppar i mitt högra ben - den ena strax under knäskålen och den andra någonstans i vaden. Detta tillsammans med en liten spricka på knäskålen, ja ni förstår själva. Det är mycket som händer - sprutor, prover, läkare, morfin - you name it! Jag trivs inte. Anser att detta hade jag väldigt gärna sluppit, låtit bli. Hade gärna sett att barnmorskan i Åre också insåg att när jag ringde i september och bad om att få avsluta p-piller och använda annat preventivmedel sagt: "självklart!" och inte "jag tycker du ska… & "det är vetenskapligt att det fungerar". Läkaren igår sa att med de gener jag har som är i rad med blodproppar (dvs. mormor, morfar och mamma) tyder på att p-piller kanske inte är det absolut bästa alternativet för just mig men samtidigt så kan detta även ha med just mitt knä att göra, att det helt enkelt inte är som det ska. 

Nåväl, jag får kämpa på - vad annars ska man göra? 
"Winner never quit - and quitters never win!" 

TA HAND OM ER

//This is so many complicated words and a lot to say - so I recommend you to just translate it in google. 

"Winners never quit and quitters never win!"

TAKE CARE 

Inga kommentarer: