KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

lördag 9 november 2013

FLASHBACK

Åh! Jag blir lika lycklig varje gång jag tittar ut ifrån mitt köksfönster och se solen stråla och frosten glittra, snökanonerna brumma & kaffet koka, snacka om morgonstund! Idag bestämde jag mig för att skaffa ett liftkort i backarna brevid oss - tänk att bara kunna ta skidorna på axeln och traska till backen, snacka om ski in och ski out & på heltid dessutom, jisses vilket liv jag lever. Vilken lycka. Jag lyckades. Jag hamnade där jag ville. 

Uppskatta de lilla i livet, det blir så mycket bättre då! 
Bilderna nedanför är ifrån förra säsongen - förstår ni varför jag kallar det för rent ut sagt: lycka! 

TA HAND OM ER! 
För säsong, himlen hade vräkt ner vitt guld - vad gör vi, vi går och ni ser ju själva... Det var fantastiskt!
This was last season, the slopes where not open yet but we walked - and as you can see.. It was amazing!

Norge, fina fina Norge - så nära men ändå så långt bort!
Norway, beautiful Norway - so close but at the same time so far away!

Jag var på toppen av världen, det kändes så. Och just nu. När jag bor här. Så kommer samma känsla tillbaka.
I was on top of the world, it felt like it. And right now. In this moment, when I live here. The same feeling is coming back. 


//Oh! I get so happy every time I look outside my kitchen window - too see the frost sparkle by the sun and the snowmaking machines growling. Today I decided to get a ticket on the slopes for this season - think about just taking the ski at you shoulders and walk, what a happy thought! Talking about ski in and ski out, what a life I live. What a happiness. I made it. I got there I want. 

Appreciate the small things in life, it get's so much better then!

TAKE CARE! 

Inga kommentarer: