KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

onsdag 3 februari 2010

WEDNESDAY

en lärande händelse
tar hand om en lillkille på 2 år & en litentjej på 2,5 år en stund på eftermiddagen idag. Lilltjejen ska försöka att sluta med blöja men de blir en olycka och jag ska lösa allt detta.
- stanna där nu & gå ingenstas medans jag hjälper henne med detta. säger jag lite "röken" aktigt till lillkillen.
- ah! säger han då och fortsätter att leka
fem minuter efter när jag kommer ut ifrån badrumet ser jag hur han har tagit en käpphäst och börjat "städa" enligt honom så att allt är utspritt över HELA golvet.
suck! tack att mina bröder börjar bli äldre och lyssnar mer nu än innan...

imorgon ska jag och ungarna göra äpple/päron & jordgubbskräm. ingen aning om de är gott eller inte. men de lär vi märka imorgon. om inte annat så är de ett roligare aätt att ha fruktstund på + att alla är delaktiga och jag blir av med "utedag" ett av tre!

HEJPAAA

Inga kommentarer: