KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

onsdag 10 september 2008

jordens ungergång V.S skolans undergång

skloan idag som vanligt ställde klockan på kvart över sex och jag vaknade klockan nio minuter över sex men de dära sista minutrarna är alltid sköna att sova för man typ retar sig på dem, haha, jag är onormal! hehe.
sen bar det av till skolan och självklart så prtade hela daltorskolan om JORDENS UNDERGÅNG, idag klockan tre så skulle jorden gå under för det var några i Schweiz som skulle starta en jätte maskin som skulle göra om Big Bang, några andra forskare varnade därför för att dett akullebli jordens undegång, men vad hände.. haha, ingeniting! men på SO lektionen så började vi känna en askrämlig lukt( efter som att vi på EF laget är högst upp i skolan så luktade det mest hos oss så alla ni som går på AB och CD lagen kan slägga er i väggen för det var ingenting emot uppe på EF för där hade vi typ ingen luft! ) men denna stansken kom ifrn en brinnande hus på andra sidan vägen, HELA huset stod i lågor och ja, hela skiten brann nog ner kan jag tro, man såg ingenting utav huset bara massor med rök och det rörde sig mot skolan eller va man ska säga och självklart måste vi ut och kolla på detta, inget snack om saken lixom så alla på lektionen stack ner oh ut för att kolla, stackars Dane (vår vikarie) men sen fortsatte SO:n, men nu ni ska ni få höra! alla ville gå ut igen och kolla mera men då hade polisen sagt: inga elever får vistas ute på skolgården efter som att det var skadliga gifter i röken! så vi fick inte vara ute och vi kunde inte öppna några fönster så det var riktigt kvavt där uppe och inte nog med detta så var vattnet brun aktigt fckeör att det hade tagit så mycket utav vattnet då de skulle släcka branden, men nu är jag hemma, jorden har inte gått under och jag har massor med läxor och prov och inlämningar ocg USCHA! fick även reda på att Hanna som började i vår klass nu när vi började efter sommarlovet inte ska gå kvar längre, ha det bra i torsby hanna, säger jag då! Nu ska jag duscha och sen läsa boken i svenskan som ska vara ut läst på fredag nästa vecka eller nåt och jag är inte ens halvvägs (Y)

//Matilda

Inga kommentarer: