KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

tisdag 23 september 2008

skolan är jobbig


ja då var det skolan idag med då och jag håller på att bli riktigt krasslig! Detta är inte kul, vaknade i morse och var lika trött som jag var när jag hade somnat och jag gick och la mig och somnade bums klockan typ fem över nio igår kväll., hmm? aja vaknade fixade mig, JAG HAR INTE NÅGON PLATTÅNG så mitt hår är och förblir neutralt det vill säga lockigt, men som tur är försvinner lite av lockarna då jag har borstat det på morgonen efter en dusch på kvällen. efter att jag fixat klätt på mig packat idrottsväska så gick jag ner för att göra mig lite frukost, min mamma är underbar! när jag kom ner låg det en macka med ost på och en stor kopp med nybryggt te breve, vådå underbart? + att när mamma sedan säger att max ska vara hos mormor hela dagen så hon kan köra mig till skolan så blir man inte lite gladare:D men en sak vill jag att alla i min klass ska veta: det är ni som får mig att gå till skolan! sen så bar det iväg så vi körde: myråsskolan(martin av), svensgärde(hunden hugo av) hulta(mamma hämtade sin jacka hos moster)sedan druvefors(mormor och skola) sen åkte mamma till jobbet och det är en bit det med, sen hade vi först 35 minuters pass med svenska vi skriver deckare nu och detta är faktisigt rätt skoj! efter det hade vi 1 timmas engelska, mindre kul aksnke men det går bättre med engelskan nu för mig :) efter det hade vi 1 timmas slöjd, alltid lika kul, just nu stickar alla så vi har som små symöten typ alla sitter och stickar och pratar, MYS, sen så var det luch minder go mat kanske, men det gick ner ändå... sen hade halva klassen bild och halva klassen musik, jag hade mucik och MUSIKPROV! detta gick inte bra men kanske? G måste det ha blivit i alla fall. sen så var det idrott, detta stod jag över idag:/ jag är väldigt förkyld men på fredag så är jag nog igång igen, vill vara det i alla fal :D sen var det spanska och det var ungefär lika segt som vanligt. sen var det slut för denna dagen i skolan och jag drog upp ill mormor för att få i mig lite krubb, mums, och sedan var det studerande som gällde! jag plugga: svenska, matte, so, spanska,engelska och har hållt på från klockan tre fram till nu! ska man ränka med skolan också så blir det: 8:00 - 19:38. jobbiga dagar, men det är sistsa året nu och sista stöten! sen så somnade jag på mormors säg i en halv timma detta var väldigt skönt jag var verkligen dödstrött! sen åkte vi hem och jag fick näsblod, alla antecknar:D hehe, sen plugg och datan nu ska jag duscha, poppa popcorn dricka te och kolla idol!
Gud va långt detta inlägget blev men det är för att jag inte skrev nåt nästan förra veckan så nu kan ni inte skälla på mig längre, de ni! ;)

//Matilda

Inga kommentarer: