KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

tisdag 10 mars 2009

konsten att ha studiedag...

studiesdag idag, de gillar vi!
även fast de inte var så länge sedan som jag var hemma ifrån skolan men de är så att denna veckan är de alldeles för mycket, lärarna tror att vi har MVG i alla ämnen, vilket irriterar mig!
nästan månad är de mattenationelle, grejen är då den att vi måste då vara färdiga med hela genrepet och gärna lite på styva linan för att nå VG kanske... då satt jag och räknade ut att vi har då bara 4 lektioner på oss på varje "del" och de är ca 70 upg på varje "del"! hmm. hur förklarar dom de?
sen har vi matteläxa som grädden på de!
för att klaga ytterligare lite så har vi NO prov på torsdag, då vi bara eller rättare sagt jag haft tre lektioner i salen och resten har jag missat eller så har vi gjort någonting annat, turen är den där emot att jag har lätt för NO:n vilket gör de lättre!
yttligare en grej är att på fredag är de engelskanationella, läs OCH hör tror jag, eller bara en utav dem, de skulle vart bättre, då kanske man känner mindre press på sig, vad vet jag?
i alla fall, studiedagen var skön idag och jag klev inte upp förräns 10 ungefär och grejade lite hemma och pluggade och sedan bar de av till stan till sjukgymnasten.., knät är mycket bättre!
sommaren 2009, efterlängtad!
ska snart äta lite kvällsmat och sedan duscha för att efter de krypa ner i sängen och titta på film!
imorgon är de som vanligt ige de vill säga, skolan och plugg!
helgen måste bli bättre än denna som var och jag totalvägrar att bara sitta hemma och häcka igen så därför ber jag, hjälp mig att hitta på någonting!

tänk inte på dina bekymmer, de kommer nya! // matilda

Inga kommentarer: