KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

lördag 14 mars 2009

LÖRDAG

idag är dagens namn; matilda och något mer som jag inte vet men som ni ser så har jag namnsdag idag! detta började med att jag sov länge idag med tanke på min ickesovande vecka, 6 timmar på två dygn, hmm...
så inatt sov jag 9 timmar, de kännes mycket skönt!
igår var de engelska, någonting jag tyckte var dåligt var att vi först hade nationella både hör och läs, första delen var läs, de gick bra tror jag faktiskt! efter de hade vi rast i cirkus 40 minuter och sedan var de hör delen, den höll på i en timma (läs 1,20 minuter), detta blir sammanlagt 2 timmar efter varann med rast blir de 2,40 minuter, men de är ren matte så de skulle ni kunnat räkna ut själva men iallafall, sen var de mat och sedan hade vi en engelska lektion, hur kul var de på skala 1-10? ja, vi slapp göra uppgifter osv men ändå, de känns lagom kul att ha engelska i ca: 3 timmar 20 minuter..

jag har ett problem ibland, de är att få saker och ting gjort.
förra helgen sa jag: jag ska städa mitt rum och sedan bara ta de lungt!
ja, jag städade rummert och de blev riktigt bra! men.. jag kan inte ta de lungt för jag blir så lätt rastlös... de är inte alls bra, vilket jag vet men de är faktiskt så och jag vet inte riktigt vad man ska föra åt de för de är inte direkt någonting som försvinner, tyvärr!
idag har jag bakat och snart ska jag laga mat tänkte jag faktiskt och sedan damma rummet ännu en gång,de blir väldigt dammigt väldigt fort vilket för att en gng i veckan i minimum. damsugning skulle vara bra också, dock svårt med tanke på knät som jag måste säga är MYCKET bättre och snart är de bra igen, de känns skönt! 5 veckor på krykor är ingen höjdare ska jag säga er, undvik de!

live your life! / matilda

Inga kommentarer: