KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

torsdag 19 mars 2009

NU SKA DU HÖRA... - TJORVEN

något som jag vill tala om, jag såg en lärka nyss och de var våren som kom
nu är våren kommen
nu är våren kommen
alla lärkor trillardå just då, just då
vårens eldar brinna, vårens eldar brinna.
vårens kvälla är så blå, så blå, så blå.
tralallalalalalalalalalalala...

yiha, tredje dagen med sol, blå himmel och fåglar kommer och även snödropparna!
åh, jag gillar´t,
dock är jag fortfarande sjuk vilket gör att man inte kan gå ut så som man vill men imorgon blir de skolan antagligen och då ska jag vara ute så mycket som möjligt i de underbara vädret!

just nu har jag gömt mig en hel hög med läxor, de är mindre kul men de måste göras. engelska nationella uppsaten är på onsdag och så närmar sig mattenationella också! hmm. ska man hinna med allt detta?
något mer som närmar sig med stormsteg är de efterlängtade sommarlovet, endast nio veckor kvar, eller på måndag är de endast åtta veckor kvar. skönt men sorligt ska de bli att lämna klassen och daltorp, man har ju faktiskt gått 1/3 av skoltiden där med den klassen och de lärarna osv.

overandout våren kommen! // matilda

Inga kommentarer: