KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

onsdag 11 mars 2009

ONSDAG

jag är stressad! och som alla vet mår man inte bra utav de och de gör inte jag heller, jag blir lätt irriterad, lätt sur/tvär och allmänt trött. jag skev i helgen att allting var så tråkigt för de hände ingenting osv. men nu, jag är helt borta! jag orkar inte mera nu och de är för att jag har tatt de väldigt lungt de senaste veckorna pga operation ect.
  1. matten är i alla fall tillbaka i sitt gamla jag och de är inga problem med den längre... ett problem löst!
  2. no-prov imorgon, visst jag har lätt för de men de är de där med att jag inte alls känner för att plugga till de när de är så lätt för då tröttnar jag väldigt fort, vilket inte alls är bra, jag vet! men de måste göras...
  3. idag är de möte med rektorn angående rotary, ni vet de om att skolan delar ut stependier till två stycken elever på skolan och jag har blivit kallad till interjuv idag klockan 17.20 (undlig tid förövrigt) för att de ska se vad jag säger i verkligheten och inte bara raderna på pappret, detta är jag nervös över för jag vill väldigt gärna åka!
  4. NP i engelska är på fredag (fredagen den trettonde) och de är både läs och hör, de är inte de att jag har svårt att koncentrera mig under sådanna viktiga tillfällen och längre perioder, de är de att jag har mer svårt för engelskan, de går bättre visst men de är svårt tycker jag... den 25 mars (onsdag) är de uppsatsen den tror jag kommer bli värst,. jag har väldigt lätt för att komma på saker men, som sagt mycket men! de är de där med grammatiken, fast vi har gått igenom de och de känns bättre nu med.
  5. sömn är en mycket viktig del i mitt liv, efter som att jag gärna vill göra saker (trots mina hinder med krykorna) så blir man väldigt,väldigt trött... och jag somnar inte på kvällarna och jag är då trött och sur på mornarna...

För att istället se de på den positiva sidan måste jag börja tänka klarare med de menar jag, poitivt se allting som jag är bra på i engelskan ect eller i matten eller på NO:n och att de kommer lösa sig ändå och de kommer gå bra. fast de är inte så lätt alla gånger, tyvärr!

Inga kommentarer: