KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

lördag 28 november 2009

YSTAD,PEPPARKAKOR & ERAGON

väcktes av mina busungar runt halv tio - frulle och sen make&kläder på, in i bilen och mot Ystad.
Strumpor och en klockren disktrasa till internatet införskafades - som jag skrattade när jag hittade den "Din morsa jobbar inte här". den lär behövas. eller kanske inte nu när vi är så få kvar på internatet men när de förra veckan städade köket var de mögel i diskhon, då förstår ni kanske behovet av diskning, städning och en "din morsa jobbar inte här" disktrasa! för de räcker tydligen inte med lappar till vissa...

pluggade i någon timma och sen pepparkaksbak med bröderna + julmusik!
fick även en fin gitarruppvisning utav dem - livet har sina ljusa stunder helt klart! speciellt när familjen eller vännerna är i närheten, då kan de inte bli mer än bättre, för det mesta!

tacokväll, Robinson karibien och en liten snutt av "ERAGON" - dock la tv:n eller rättare sagt anntenen av så nu ska jag istället krypa ner under täcket och titta på en film på datorn istället och somna till den...

på måndag är jag i whatstone igen och där stannar jag antagligen kvar till julavslutingen som är den 17:e, men som sagt, jullovet skulle nästan väldigt gärna få komma nu - fast tänk nästan tre veckor utan andra hemmet... de kommer nog kännas tomt! men jag har ju Bergstöms här nere över jul + vännerna i borås och förhoppningsvis en sväng med brädan under fötterna i Hestra eller Ulricehamn & en maaaasssa tid med familjen på de - jag överlever!

puss&natti

Inga kommentarer: