KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

måndag 28 oktober 2013

FJÄLLRÄVEN

Mitt favvis-märke inom friluftslivet har blivit fjällräven. Många anser att de bra är ett varumärke - de har för mycket mode för att ha bra grejer. Jag anser att de har fel. Väldigt fel! Fjällräven har fantastiskt utbud och du kan välja både mellan "vardag" eller fjäll/friluftsliv. Grejerna håller, har fantastisk kvalité och samtidigt - precis som många säger - så är de snyggt och passar lika bra på stan. 
  Jag har just nu ett par brallor, en vinterjacka (jag älskar den!!), en greeenland jacket, damasker, en tjockmössa samt min vardagsväska med datorfodral är ifrån Fjällräven + min vandringsryggsäck. Som ni förstår jag är fast. 
  Och vad de verkar så fastnar man för något utav märkena inom friluftslivs branschen. Grabben här hemma är nörd utav klättermusen, Lina har mängde med Lundhags etc. Men samtidigt så blandar man, upptäcker nytt & vet ni, de dyraste är absolut inte de bästa alla gånger! Visst - köper du något känt märke (fjällräven, lundhags, etc) så har du ganska god säkerhet om att det du köper håller tillskillnad ifrån någonting som kan likna MEN de billiga är på väg uppåt i branschen vilket glädjer mig. För det är bra saker som görs, de ska ju trots allt hålla för både väder och vind! :)

Men om ni frågar mig: Fjällräven - de är värt pengarna. Vartenda litet öre. 

//My favvis brand in outdoor recreation has become the arctic fox. Many believe that the good is a brand - they have too much fashion for the good stuff. I think they are wrong. Very wrong! Fjallraven has amazing range and you can choose between both "everyday " or mountain / outdoor living. The stuff is great, has great quality and at the same time - as many say - they are neat and looks just as good on the town.
  I currently have a pair of pants , a winter coat (I love it!), a greeenland jacket  leggings, a thick hat and my everyday bag with laptop sleeve is from Fjällräven + my hiking backpack. As you can imagine I'm hooked.
  And what they seem to get stuck on any ski brands in the outdoor living industry. The guy at home is geek out Klättermusen, Lina with Lundhags etc. But at the same time as you mix , discovers new and you know, the most expensive is certainly not the best at all times! Sure - you buy a known brand 
(arctic fox , Lundhags , etc) then you have pretty good assurance that what you buy is unlike from anything that might resemble BUT the cost is on the rise in the industry , which pleased me. For there are good things that are made, they should, after all, hold for both the elements! :)

But if you ask me : Fjallraven - they are worth the money. Every single little penny .









Inga kommentarer: