KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

måndag 14 oktober 2013

PASTA MED KÖTTFÄRSÅS

Okej, både hemma hos familjen & här hemma är min köttfärsås en stor favorit - varför vet jag inte men tänkte att jag skriver ner vad jag har i min så kan ni också göra den :)

Du behöver:
Köttfärs - ta så mycket som du tror att du gör åt
Krossade tomater - gärna med vitlök eller chili för mumsig smak
En gul lök
Matlagningsgrädde
Salt
Vitpeppar
Champinjoner - om du vill, eget val och inget måste!
Pasta

Gör såhär:
Fräs löken i smör - när den blivit mjuk bryner du köttfärsen tillsammans med löken, salt och vitpeppar. När köttfärsen fått en bra brun färg häller du i tomaterna (har du då ingen smak så tillsätt vitlök, det är gott!) & i med lite grädde för den lite krämigare smaken. Låt koka! 
Jag är ingen som går på mått i recept - jag kör ofta på känsla och vad jag tror går åt. Är man fyra går de åt mycket mer än om man är två osv. 
  Samtidigt kan du koka pastan - simsalabim så har du köttfärsås med pasta ála Tilda :)
(Om du har champinjoner i är det gott att fräsa tillsammans med löken & vitlök innan du lägger i köttfärsen, blir jätte god smak!)

//Okay , at home with the family and this home is my meat sauce in a big favorite - I do not know why but I thought that I write down what I have in mine so you can also do it :)

You will need:
Mincemeat - take as much as you think you do about
Crushed tomatoes - preferably with garlic or chili for yummy flavor
A yellow onion
Cooking Cream
salt
White pepper
Mushrooms - if you will, at its option and not a must !
pasta

Proceed as follows:
Saute the onion in butter - when it becomes soft brown you ground beef with onion , salt and white pepper. When the mince with a good brown color , pour in the tomatoes ( have you no taste so add garlic , it's good !) & In with a little cream for the little creamier taste . Allow to cook !
I'm not going to measure in recipes - I often run on feel and what I think is spent . If you're four , they ate a lot more than if you are two and so on.
  At the same time , you can cook the pasta - abracadabra , you have meat sauce with pasta ala Tilda :)
(If you have mushrooms in it is good to fry with the onion and garlic before adding to the mince , get really good taste !)






Inga kommentarer: