KONTAKT: matilda_benjaminsson@hotmail.com

tisdag 15 oktober 2013

VÅGA UTMANAS

Godmorgon! Äter precis frukost och lyssnar på Grey's i bakgrunden, Hilda och jag var ute tidigt imorse och tog en träningsrunda, första sedan jag blev förkyld och fortfarande så rinner näsan nu efter den rundan... Idag ska jag jobba dag & ikväll kommer första personen som ska kolla på lägenheten :)

Jag har tänkt på en sak, det där med att stamma! Jag har bara träffat personer som ser de som ett hinder att prata - att de inte vågar för de är rädda att rösten eller orden inte håller - men så i somras arbetade jag med en på Vitemölla badhotell - som stammade. Jag blev så imponerad! 
  Personen pratade på som vanligt om han/hon hakat upp sig och presenterade mat, svarade i telefon och allting - precis som vi andra trots att personen hade problem med talet. 
  Samma sak är det nu på Holiday Club - där har jag också en kollega som ibland stammar men även den personen räddar situationer och är precis som vilken annan som helst. Jag tror helt enkelt att man borde göra som dessa - våga utmana och våga prata, så mycket som det bara går - även om de är riktigt jävla svårt och påfrestande så tror jag att vi alla vinner i längden på att våga utmanas, självförtroende boosten vi får när vi klarat något vi aldrig trott - den är ju obeskrivlig.

Så idag bestämmer vi att vi utmanar oss själva och äger världen helt enkelt!

LATER!

//Good morning ! Having just breakfast and listening to Grey's in the background , Hilda and I were out early this morning and took a training session , the first since I became a cold and still as running nose now after the round ... Today I'm going to work daily & tonight, the first person to check on the apartment :)

I have thought of one thing, that thing with stuttering! I 've only met people who see those as an impediment to talk - they dare not because they are afraid that the voice or the words do not agree - but then last summer I worked with a colleague at Vitemölla spas - who stuttered. I was so impressed!
  The person spoke on as usual if he / she is stuck and presented food, answered the phone and everything - just like the rest of us even though had problems speaking.
  The same thing is now at Holiday Club - where I also have a colleague who sometimes strains but also that person save situations and is just like any other anywhere. 
  I simply believe that you should do as these - dare to challenge and dare to speak, as much as we possibly can - even if they're really difficult and stressful, I think we all win at length to dare challenged, confidence boost we get when we passed something we never imagined - it 's indescribable.

So today we decide that we challenge ourselves and own the world simply!

LATER !

Inga kommentarer: